Pemberitahuan » Panduan » Contoh Resume Terbaik

Contoh Resume Terbaik

Adakah anda sedang mencari pekerjaan? Perlukan Resume untuk menghadiri sesi temuduga? Jangan risau kami ada Contoh Resume Buat anda. Teruskan membaca kerana kami solusi untuk anda.

Apa Itu Resume

Pendek kata, Resume adalah iklan yang direka untuk melakukan satu perkara seperti mendapatkan anda satu sesi temuduga. Hal ini dengan ringkasan kelayakan anda dengan cara yang relevan kepada bakal majikan. Kedua-dua aspek boleh dikatakan fungsi penting sebahagian besar resume. Ringkasan kelayakan dan relevan kepada kedudukan. Jika dilakukan dengan baik, Pengurus bahagian pengambilan akan menjemput anda untuk satu sesi temuduga. Anda mempunyai pengalaman dan kemahiran yang membentuk siapa diri anda. Jika anda jujur, ia mungkin akan membawa anda agak sedikit masa untuk secara lisan senaraikan semua aspek kehidupan profesional anda. keperluan resume anda dengan cepat semua pencapaian dan keupayaan anda supaya pengurus pengambilan boleh menumpukan perhatian mengapa anda tepat untuk kerja. Walau bagaimanapun, ramai pencari kerja yang tidak berpengalaman tidak dipilih.

Jenis – Jenis Resume Kerja

Sekarang, mari kita lihat beberapa resume yang paling biasa format gaya.
Resume kronologi Setakat ini gaya yang paling popular, senarai resume kronologi kerja anda dan sejarah pendidikan secara terbalik (iaitu – bermula dari yang paling baru-baru ini dan kemudian bergerak ke belakang dalam masa). Ini Gaya resume kerja-kerja besar dalam menunjukkan pertumbuhan anda mempunyai dalam kerjaya anda dari masa ke masa. Jika anda pasti bahawa langkah kerjaya anda seterusnya sempurna sejajar dengan trajektori semasa anda, kemudian resume kronologi boleh menjadi pilihan yang baik. Resume kronologi akan menunjukkan mengapa potensi pertumbuhan anda membuat ia berbaloi untuk menjemput anda untuk temuduga. Di bawah kami tunjukkan contoh Resume Kronologi
Resume Kronologi - Contoh Resume Terbaik

Resume Format Fungsi, Jika anda sedang mencari untuk membuat perubahan dalam kerjaya dan langkah anda dalam industri yang berbeza atau mengambil pada fungsi kerja yang berbeza maka resume format fungsi mungkin gaya yang anda akan mahu untuk bekerja dengannya. Bukannya penyenaraian pengalaman anda secara kronologi, resume kehendak kumpulan berfungsi pengalaman anda ke dalam koleksi yang menyerlahkan kemahiran anda, anda mempunyai, peranan yang anda mainkan dan tanggungjawab anda telah berjaya. Resume format fungsi membolehkan pembaca resume anda dengan cepat mengesan sifat-sifat yang akan membuat anda patut tepat untuk kerja. Apabila pembaca dapat dengan mudah mengenalpasti kualiti yang hebat anda, ia akan menjadi lebih mudah bagi anda untuk mendapatkan yang menjemput untuk temuduga. Berikut merupakan Contoh Resume Format Fungsi. 

Resume format fungsi 2 - Contoh Resume Terbaik
Resume Format Kombinasi, merupakan resume jenis gabungan yang dirancang untuk pencari kerja yang berpengalaman seperti kerja yang memerlukan banyak kerja kemahiran teknikal dan mempunyai kepakaran, dengan menggunakan format ini, adalah cara terbaik untuk mempamerkan kobelehan anda kepada penemuduga.
Resume Kombinasi - Contoh Resume Terbaik

Contoh Resume Kerja

Berikut kami sertakan template Resume Infografik percuma untuk anda. Untuk pengetahuan anda, resume ini boleh di edit menggunakan perisian Microsoft Word mengikut kesesuaian anda seperti warna, tambahan page. Contoh dan link muat turun ada di bawah.

Baca Juga :  Permohonan RM600 Cuti Tanpa Gaji PERKESO

Resume Infografik - Contoh Resume Terbaik

Template Resume Infografik

USER MANUAL

1. Install semua font didalam folder “FONTS”
2. Buka “RESUME INFOGRAFIK P.docx”
3. Edit dan Boleh Customize sendiri
4. Kemudian Print

Kesimpulan

Kami berharap dengan perkongsian kami mengenai Contoh Resume Terbaik ini dapat membantu anda dalam membuat resume kerja yang terbaik. Kami doakan agar anda mendapat pekerjaan. Kongsikan juga artikel ini pada rakan – rakan dan keluarga anda.  Selamat maju jaya kami ucapkan.